13 Ocak 2013 Pazar

Mutlu Son

Uzun zamandır blogu ihmal ettik...Çünkü tekne bitti.Teknenin kıçına tuzlu su deydi.Biz de keyfini çıkardık.
Elyaf kaplama işini bitirdikten sonra  zımpara (80-120) ile yüzeye diş açtık.



 

 

Zımparalanmış yüzeye  MRN 092 yapışma köprüsü uygulayıp,yeterli süre bekledikten sonra üzerine  MRN 110 dolgu macunu tekneye uygulandı.





 

MRN 110 dolgu macunu uygulamasında profesyonel destek aldık.Macun işi yapım aşamasındaki tüm hataları kapatacak önemli bir süreçtir.Biz usta bir ele ihtiyaç duyduk.MRN 110 dolgu macunu kuruyup iyice sertleştikten sonra zımpara (80-120) ile tesviye edildi.Üzerine tekrar MRN 092 yapışma köprüsü sürülüp ,yeterli süre beklendikten sonra MRN 120 yoklama macunu son kat olarak rulo ile uygulandı.
Gerek görülen bölgeler gerek görüldüğü oranda zımparalanarak (180) elyaf epoksi  kaplama işini bitirdik.



Son olarak Duratek Akrilik Poliüretan Son Kat Boya uygulandı.
Teknemiz astar ve zehirlisine hazır.



Yaptığımız işleri kısaca özetlersek;

  • Jelcoat kazıldı
  • Tatlı su ile yıkanıp, çözücü (tiner veya aseton) ile silindi
  • Varsa çöküntü vuruk vb yerler dolgu macunu ile tamir edildi
  • Yüzeye MRN 092 yapışma köprüsü uygulandı
  • MRN 105 laminasyon reçinesi ile elyaf yapıştırıldı
  • Zımparalandı (80-120)
  • MRN 092 yapışma köprüsü uygulandı
  • MRN 110 dolgu macunu çekildi
  • Zımparalandı (80-120)
  • MRN 092 yapışma köprüsü uyguladık
  • MRN 120 yoklama macunu rulo ile uyguladık
  • Gereken yerler zımparalandı (180)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder